Welkom op de website van Transparent Gastouderbureau, via deze website willen wij u kennis laten maken met ons bedrijf.
Transparent Gastouderbureau staat voor heldere gastouderopvang.
Bent u op zoek naar een gastouder of een goed en goedkoop gastouderbureau? Schrijf u dan in bij Transparent Gastouderbureau.

Wij zijn van start! Na maanden van voorbereiding is Transparent Gastouderbureau sinds april officieel geopend. De eerste aanmeldingen zijn al binnen en gastouder / vraagouder koppelingen zijn gemaakt.

 

Wij hanteren twee vaste tarieven, € 25,- en 40,-.

De bureaukosten bedragen € 25,- per gezin per maand indien de vraagouder en de gastouder zich samen inschrijven.

De bureaukosten bedragen € 40,- per gezin per maand indien Transparent Gastouderbureau een geschikte koppeling moet maken tussen vraagouder en gastouder.

Indien de gastouder en de vraagouder, gekoppeld door Transparent Gastouderbureau, na een half jaar nog gebruik maken van onze diensten, wordt het tarief van € 40,-, automatisch gewijzigd naar € 25,- per gezin per maand.

Per 1 januari 2015 hanteren wij de volgende tarieven: € 27,50 en 42,50.

Waarom kan Transparent Gastouderbureau lage bemiddelingskosten bieden en toch kwaliteit leveren?

  • Wij doen niet aan cadeaus en acties; dit betalen de vraagouders uiteindelijk door hoge bureaukosten.
  • Wij doen niet aan dure reclame; hoewel wij wel reclame maken, gaat Transparent Gastouderbureau er vanuit dat de gastouders en de vraagouders zo tevreden zijn over onze service dat zij dit zullen doorvertellen.
  • Wij hebben geen speciale nieuwsbrief; alle algemene informatie die wij verkrijgen en voor de gastouder en de vraagouder relevant is zetten wij op onze website.
  • Wij hebben geen uitleen materiaal; de gastouder en de vraagouder zorgen hier zelf voor.
  • Wij hebben geen dure juristen in dienst of een speciale helpdesk; wij zijn van mening en verwachten zowel van de gastouder en de vraagouder dat zij hun rechten en plichten kennen. En indien er een conflict is zullen de gastouder, de vraagouder en Transparent Gastouderbureau deze in eerste instantie met elkaar proberen op te lossen.
  • Wij bieden geen "gratis" scholing; maar verwijzen de gastouders waar zij de cursussen en of opleidingen kunnen volgen en begeleiden hen hier eventueel in.

Wat doen wij dan wel?

Wij verlenen service die de gastouder en of vraagouder nodig heeft.

  • Wij streven naar een duidelijke en transparante samenwerking met de gastouders en de vraagouders.
  • Wij informeren gastouder en vraagouder.
  • Wij adviseren de gastouder en de vraagouder.
  • Wij gaan op zoek naar een geschikte vraagouder of gastouder.
  • Wij bezoeken de opvanglokatie minimaal twee keer per jaar.
  • Wij voeren de jaarlijkse Risico-inventarisatie Veiligheid en Gezondheid uit.
  • Wij houden periodieke evaluatie van de opvang met een bemiddelingsmedewerker en de gastouder.
  • Wij versturen jaarlijks een overzicht van alle opvanguren en vergoedingen waarmee u de ontvangen kinderopvangtoeslag kunt verantwoorden aan de Belastingdienst.
  • Wij zijn verantwoordelijk voor de kassiersfunctie: het innen en uitbetalen van de opvangvergoeding aan uw gastouder.
  • Wij controleren documenten en certificaten van de gastouder op geldigheid.

Wij zijn transparant en wij doen geen uitspraken die wij niet na kunnen komen.

 

Alle medewerkers in de kinderopvang en peuterspeelzalen met een VOG van vóór 1 maart 2013, moeten straks een nieuwe VOG aanvragen.

Dit staat in een wetsvoorstel waarmee de Tweede Kamer op 16 april 2013 heeft ingestemd. Als ook de Eerste Kamer instemt met het wetsvoorstel, gaat de wet naar verwachting op 1 juli 2013 in. In de kinderopvang werken veel mensen. Daarom is met Dienst Justis afgesproken de aanvragen te spreiden naar schoolregio. De plaats waar u werkt, bepaalt wanneer u een nieuwe VOG aanvraagt.

In de folder kunt u opzoeken wanneer u de nieuwe VOG moet aanvragen. Op de website van de Rijksoverheid kunt u de brochure waarin u alle informatie vindt betreft de Eenmalige VOG nalezen of downloaden.